Copiii si desenele lor - Interpretari psihologice
Preț: 25,00 lei
Disponibilitate: în limita stocului
Autor: Brigitte Langevin
Editura: Philobia
Anul publicării: 2012
Pagini: 148
Format: 13x20
DESCRIERE
ca mamă, am urmărit parcursul fiicei mele prin prisma desenelor sale şi am ajuns să înţeleg mai bine ceea ce simţea în situaţiile importante din viaţa ei, din viaţa noastră. Pe atunci, îi înţelegeam desenele doar intuitiv. Ulterior, am ajuns la o înţelegere din ce în ce mai profundă a simbolisticii desenului (...).
Scopul acestei lucrări este de a vă familiariza cu câteva reguli simple ce vă vor permite să priviţi cu alţi ochi aceste mici creaţii şi să descoperiţi personalitatea copilului prin intermediul feluritelor elemente pe care le regăsiţi. Aceste noţiuni sunt generale, indiferent de vârstă. Desenele analizate aici aparţin copiilor de la doi la doisprezece ani. Brigitte Langevin
……………………..
...care părinte sau educator nu a fost niciodată fascinat sau intrigat de desenul unui copil?
De fapt, unele desene ale copiilor ne lasă perplecşi. Desenul ne atrage atenţia prin accentul pus pe anumite elemente în detrimentul altora, sau printr-un contur uneori întunecat ori chiar îngrijorător al anumitor forme, sau prin exuberanţa unor traiectorii; el devine o enigmă care cere parcă rezolvare.
Oare ce se ascunde în desen?
Ce trăire exprimă el?
Dincolo de aspectul estetic, ne dăm seama în mod intuitiv că desenul dezvăluie mult mai mult decât lasă să se vadă la prima vedere. Oare nu ni s-a întâmplat - fie că suntem părinţi sau educatori - să păstrăm anumite desene, chiar dacă nu sunt foarte reuşite?
Prin intermediul desenului, copilul îşi exprimă universul interior pe plan emoţional, dar şi ca nivel de dezvoltare psihologică şi intelectuală. La fel ca jocul, desenul exprimă viziunea sa autentică despre lume la un anumit moment din viaţa sa. în legătură cu acest aspect, rezultatele testelor psihologice furnizează o mulţime de date relevante care ne permit să cunoaştem psihicul copilului.
Or, interpretarea desenelor este utilizată în testele de evaluare a inteligenţei, a nivelului emoţional, dar şi în cadrul anumitor abordări psihoterapeutice. Principalul obiectiv al interpretării desenului este să ne apropie mai mult de copil...
…………………..
…există oare vreun părinte sau educator care să nu se fi întrebat vreodată ce reprezintă desenul unui copil?
…dacă un desen e plin de personaje înspăimântătoare, ca dintr-un coşmar, este vorba despre o traumă sau explicaţia e mult mai simplă: a desenat o petrecere de Halloween, îi place s-o şocheze pe educatoare sau este fanul unei formaţii de rock?
Cartea oferă grile de interpretare a desenelor prin care copiii se exprimă, ajutându-ne să prevenim eventuale traume şi să le fim alături celor mici la început de drum.
Desenele sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea interioară.
Însă departe de a fi un dicţionar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieţii de zi cu zi a copilului.
CUPRINS:
Introducere
Capitolul 1. Evoluţia desenului la copii
-Un desen face cât o mie de cuvinte
-De la 18 luni la 2 ani
-Doi ani
-Trei ani
-Patru si cinci ani
-De la şase ani în sus
Capitolul 2. Reguli de aur pentru a înţelege desenele copiilor
-Cum se primeşte desenul
-Apreciaţi desenul dincolo de aspectul estetic
-Evitaţi să interveniţi în desenul copilului
-Nu faceţi presupuneri cu privire la ce anume reprezintă desenul
-Nu-i cereţi copilului să-şi explice desenul
-Indemnaţi copilul să vă vorbească despre ce a desenat
-Nu-i comunicaţi copilului observaţiile şi concluziile dumneavoastră
Capitolul 3. Cum privim un desen: la ce anume trebuie să fim atenţi
-Alegerea hârtiei pentru desen
-Alegerea cretei şi a creioanelor
-Prima impresie
-Predominanţa mişcării sau a formei
-Utilizarea spaţiului
-De la stânga la dreapta
-De sus în jos
-Presiunea liniilor
-Omisiunile majore
-Elementele repetitive
-Elementele neobişnuite
Capitolul 4. Cum să interpretăm corect
-Ţineţi cont de contextul în care a fost făcut desenul
-Luaţi în calcul vârsta copilului
-Când trebuie să ne îngrijorăm?
-Ce e de făcut?
-Dicţionarele de simboluri: Fiţi cu băgare de seamă
Capitolul 5. Desenul cu personaje
Capitolul 6. Tabloul familiei
Capitolul 7. Desenul casei
- Ferestrele
- Usa
- Hornul
Capitolul 8. Simbolurile
-Formele elementare
-Figurile geometrice
-Culorile
-Simbolurile naturale
Capitolul 9. Micul artist în natură
-Carte de colorat sau foaie albă?
-Cum clasificăm desenele copiilor: O posibilă metodologie
-Stiati ca?
Concluzii...
Bibliografie
Despre autoare
Scopul acestei lucrări este de a vă familiariza cu câteva reguli simple ce vă vor permite să priviţi cu alţi ochi aceste mici creaţii şi să descoperiţi personalitatea copilului prin intermediul feluritelor elemente pe care le regăsiţi. Aceste noţiuni sunt generale, indiferent de vârstă. Desenele analizate aici aparţin copiilor de la doi la doisprezece ani. Brigitte Langevin
……………………..
...care părinte sau educator nu a fost niciodată fascinat sau intrigat de desenul unui copil?
De fapt, unele desene ale copiilor ne lasă perplecşi. Desenul ne atrage atenţia prin accentul pus pe anumite elemente în detrimentul altora, sau printr-un contur uneori întunecat ori chiar îngrijorător al anumitor forme, sau prin exuberanţa unor traiectorii; el devine o enigmă care cere parcă rezolvare.
Oare ce se ascunde în desen?
Ce trăire exprimă el?
Dincolo de aspectul estetic, ne dăm seama în mod intuitiv că desenul dezvăluie mult mai mult decât lasă să se vadă la prima vedere. Oare nu ni s-a întâmplat - fie că suntem părinţi sau educatori - să păstrăm anumite desene, chiar dacă nu sunt foarte reuşite?
Prin intermediul desenului, copilul îşi exprimă universul interior pe plan emoţional, dar şi ca nivel de dezvoltare psihologică şi intelectuală. La fel ca jocul, desenul exprimă viziunea sa autentică despre lume la un anumit moment din viaţa sa. în legătură cu acest aspect, rezultatele testelor psihologice furnizează o mulţime de date relevante care ne permit să cunoaştem psihicul copilului.
Or, interpretarea desenelor este utilizată în testele de evaluare a inteligenţei, a nivelului emoţional, dar şi în cadrul anumitor abordări psihoterapeutice. Principalul obiectiv al interpretării desenului este să ne apropie mai mult de copil...
…………………..
…există oare vreun părinte sau educator care să nu se fi întrebat vreodată ce reprezintă desenul unui copil?
…dacă un desen e plin de personaje înspăimântătoare, ca dintr-un coşmar, este vorba despre o traumă sau explicaţia e mult mai simplă: a desenat o petrecere de Halloween, îi place s-o şocheze pe educatoare sau este fanul unei formaţii de rock?
Cartea oferă grile de interpretare a desenelor prin care copiii se exprimă, ajutându-ne să prevenim eventuale traume şi să le fim alături celor mici la început de drum.
Desenele sunt adevărate simboluri, o poartă către lumea interioară.
Însă departe de a fi un dicţionar arid de simboluri, ceea ce ne propune Brigitte Langevin este o metodă adaptată la complexitatea vieţii de zi cu zi a copilului.
CUPRINS:
Introducere
Capitolul 1. Evoluţia desenului la copii
-Un desen face cât o mie de cuvinte
-De la 18 luni la 2 ani
-Doi ani
-Trei ani
-Patru si cinci ani
-De la şase ani în sus
Capitolul 2. Reguli de aur pentru a înţelege desenele copiilor
-Cum se primeşte desenul
-Apreciaţi desenul dincolo de aspectul estetic
-Evitaţi să interveniţi în desenul copilului
-Nu faceţi presupuneri cu privire la ce anume reprezintă desenul
-Nu-i cereţi copilului să-şi explice desenul
-Indemnaţi copilul să vă vorbească despre ce a desenat
-Nu-i comunicaţi copilului observaţiile şi concluziile dumneavoastră
Capitolul 3. Cum privim un desen: la ce anume trebuie să fim atenţi
-Alegerea hârtiei pentru desen
-Alegerea cretei şi a creioanelor
-Prima impresie
-Predominanţa mişcării sau a formei
-Utilizarea spaţiului
-De la stânga la dreapta
-De sus în jos
-Presiunea liniilor
-Omisiunile majore
-Elementele repetitive
-Elementele neobişnuite
Capitolul 4. Cum să interpretăm corect
-Ţineţi cont de contextul în care a fost făcut desenul
-Luaţi în calcul vârsta copilului
-Când trebuie să ne îngrijorăm?
-Ce e de făcut?
-Dicţionarele de simboluri: Fiţi cu băgare de seamă
Capitolul 5. Desenul cu personaje
Capitolul 6. Tabloul familiei
Capitolul 7. Desenul casei
- Ferestrele
- Usa
- Hornul
Capitolul 8. Simbolurile
-Formele elementare
-Figurile geometrice
-Culorile
-Simbolurile naturale
Capitolul 9. Micul artist în natură
-Carte de colorat sau foaie albă?
-Cum clasificăm desenele copiilor: O posibilă metodologie
-Stiati ca?
Concluzii...
Bibliografie
Despre autoare
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
RECENZII