Anotimpurile. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale

Anotimpurile. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale
Preț: 80,00 lei
Disponibilitate: în limita stocului
ISBN: 978-606-583-567-2
Editura:
Anul publicării: 2015

DESCRIERE

Anotimpurile. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale

 

Auxiliarele didactice vin în sprijinul părinţilor, terapeuţilor, cadrelor didactice care contribuie la educaţia şi recuperarea copiilor cu cerinţe educative speciale (autism, sindrom Down, deficienţe intelectuale).

            Caietele au fost concepute astfel încât să evidenţieze informaţiile relevante, conceptele, anumite etape ale instruirii şi materialele cheie, determinând copilul să se concentreze pe detaliile importante ale activităţii. Instrucţiunile sunt simple şi directe, pentru ca învăţarea să se realizeze cu succes, pas cu pas. Sarcinile de învăţare sunt transformate în secvenţe vizuale concrete care compensează  abilităţile slabe de comunicare ale  unor copii.          

            Activităţile desfăşurate pe baza acestor auxiliare crează un mediu adecvat care reduce stresul, anxietatea şi frustrarea copiilor.

 

            Indicaţii metodice „Anotimpurile”

            Obiective:

  1. Dezvoltarea abilităţii de exprimare orală
  2. Formarea capacităţilor de receptare, înţelegere şi exprimare prin sisteme comunicaţionale accesibile copiilor cu dificultăţi de comunicare
  3. Cunoaşterea anotimpurilor după schimbările care survin în natură: fenomene atmosferice, temperatură; adaptarea omului la succesiunea anotimpurilor: îmbrăcăminte specifică, activităţi, evenimente; asocierea lunilor anului cu anotimpurile
  4. Participarea la diverse situaţii de comunicare:
  • - identificarea imaginilor prin acţiuni indicatoare şi comunicare acţională cu pictograme, ex.: „Arată iarna!”, „Dă-mi sania!”, Dă-mi ianuarie!” etc.;!”; asociere imagine-imagine, ex.: om de zăpadă-iarna, lalele-primăvara, plajă-vara, fructe-toamna; asociere cuvânt-cuvânt (metoda citirii globale)ex.: copilul potriveşte cuvintele „Anotimpul iarna” cu cele din imaginea anotimpului iarna (pentru copiii care nu verbalizează).
  • - Identificarea, denumirea anotimpurilor şi caracteristicilor acestora, a lunilor anului şi a lunilor fiecărui anotimp, a îmbrăcămintei specifice, a activităţilor şi evenimentelor (pentru copiii care verbalizează).
  1. Dezvoltarea operaţiilor gândirii: analiza, sinteza, comparaţia în acţiunea copiilor cu obiectele cunoaşterii; stimularea atenţiei

               Exemple de activităţi educaţional-terapeutice:

               Activităţi unu la unu (activităţi ABA) pentru însuşirea noţiunilor despre anotimpuri;

Exerciţii-joc de identificare/denumire a imaginilor specifice temei;

Joc didactic: „Când se întâmplă?”

Joc de clasificare: „Unde se potriveşte?”

Joc de memorie: „Spune ce lipseşte!”(extragerea unor elemente dintr-un ansamblu);

Joc cu elemente de generalizare: „Jocul omisiunilor”(excluderea elementelor nepotrivite dintr-un ansamblu)

Joc de atenţie: „Pune la locul potrivit!”

Joc de stimulare a comunicării: „Ce anotimp îţi place?”

Exerciţii de coordonare oculo-manuală: așezarea pictogramelor în spaţiile destinate

 

Autoarea

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.055 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.