Familia si casa. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale

Familia si casa. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale
Preț: 80,00 lei
Disponibilitate: în limita stocului
ISBN: 978-606-583-564-1
Editura:
Anul publicării: 2015

DESCRIERE

Familia si casa. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale

 

Auxiliarele didactice vin în sprijinul părinţilor, terapeuţilor, cadrelor didactice care contribuie la educaţia şi recuperarea copiilor cu cerinţe educative speciale (autism, sindrom Down, deficienţe intelectuale).

            Caietele au fost concepute astfel încât să evidenţieze informaţiile relevante, anumite etape ale instruirii şi materialele cheie, determinând copilul să se concentreze pe detaliile importante ale activităţii. Instrucţiunile sunt simple şi directe, pentru ca învăţarea să se realizeze cu succes, pas cu pas. Sarcinile de învăţare sunt transformate în secvenţe vizuale concrete care compensează  abilităţile slabe de comunicare ale unor copii.

            Activităţile desfăşurate pe baza acestor auxiliare crează un mediu adecvat care reduce stresul, anxietatea şi frustrarea copiilor.

 

            Indicaţii metodice, „Familia şi casa”

            Obiective:

  1. Dezvoltarea abilităţii de exprimare orală
  2. Formarea capacităţilor de receptare, înţelegere şi exprimare prin sisteme comunicaţionale accesibile copiilor cu dificultăţi de comunicare
  3. Însuşirea noţiunii de familie (componenţa familiei, relaţiile familiale generate de convieţuirea în comun)
  4. Cunoașterea locuinţei, a încăperilor şi destinaţiei lor, a mobilierului şi obiectelor folosite în casă.
  5. Participarea la diverse situaţii de comunicare:
  • - identificarea imaginilor prin acţiuni indicatoare şi comunicare acţională cu pictograme, ex.: „Arată mama ta!”, „Arată casa ta!”, „Arată dormitorul!”, „Dă-mi masa!” etc. ; asociere imagine-imagine, ex.: „ pat-pat”etc. (pentru copiii care nu verbalizează);
  • - denumirea membrilor familiei, denumirea încăperilor din locuinţă, denumirea obiectelor specifice fiecărei camere din locuinţă, denumirea altor obiecte din casă (pentru copiii care verbalizează).
  1. Dezvoltarea operaţiilor gândirii: analiza, sinteza, comparaţia în acţiunea copiilor cu obiectele cunoaşterii; stimularea atenţiei

 

Exemple de activităţi educaţional-terapeutice:

Activităţi unu la unu (activităţi ABA) pentru însuşirea noţiunilor;

Exerciţii-joc de identificare şi denumire a imaginilor specifice temei;

Joc didactic: „Casa mea”

Joc de stimulare a comunicării: „Ce doreşti din sufragerie?”

Joc de clasificare: „Unde se potriveşte?”

Joc de memorie: „Găseşte ce lipseşte!” (extragerea unor elemente dintr-un ansamblu)

Joc cu elemente de generalizare: „Jocul omisiunilor”(excluderea elementelor nepotrivite dintr-un ansamblu);

Joc de atenţie: „Pune la locul potrivit!”

Exerciţii de coordonare oculo-manuală: aşezarea pictogramelor în spaţiile destinate

Autoarea

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.889 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.